السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

يوم بعد يوم تثبت اقلامكم وبالدليل القاطع بان احبارها لم ولن تجف…ولن تجف باذن الله…وبعد ان تعدى الجزء الاول 50000 مشاركه تم اغلاق الجزء الاول….واليوم يغلق الجزء الثانى بعد ان تجاوز ال 51000 مشاركه…
وها نحن اليوم نفتتح الجزء الثالث….

فتفاعلكم الايجابى مع المرصد للتحليل الموجي لاتجاه السوق فى ثوبه الاول وفى جزئه الثانى….من تقديم مادة فنية علمية مميزه ولتفرده بالتقاء ومشاركه اكبر عدد من محللى ومتخصصى موجات اليوت فى اى منتدى متخصص فى الاسهم, نرى ان طرح الموضوع فى صوره جديده مطوره اصبحت مطلب اساسى.

لذلك اوجه دعوتي لجميع الاخوه الاعضاء وجميع السادة المحللين الفنيين والموجيين بتقديم رؤيتهم للاتجاه العام للسوق للفتره القادمه ضمن جو عائلى يسوده نقاش علمي وفني راقي يستند على الاصول والقوانيين المرعيه فى هذا المنتدى دون الخروج عما هو مالوف فى الحوار.

وعليه اهيب بالجميع الابتعاد عن الاسلوب الاستفزاى او اللجوء الى عبارات تحمل فى ثناياها التهكم والتهجم و النقد (الشخصى) حتى لا ينحرف الموضوع عن مساره وبالتالى يفقد الموضوع الهدف اللذى انشئ من اجله.

وارجو من الاخوه المشرفين حذف او تعديل او اخفاء اى مشاركه مسيئه.

رابط الجزء الاول من الموضوع

رابط الجزء الثانى من الموضوع

ولكم من القلب الف تحيه

188 thoughts on “الـمــرصــد للتحليل الـمـوجـي الاليوتي لاتجاه السوق ..(الجزء الثالث)…

  1. مساء الخير

    ==============

    الاخ العزيز مندوب اسلامي والاخ العزيز وايز مان
    ماشاء الله عليكم 10 على 10

    مع اطيب تحياتي للجميع

    الحمد لله على السلامه اخونا ترند اكسبي
    نفس المشكلة كانت

    10/10
    ولكن لم نتوقع ان تمدت الثالثه
    منتظرين تحليل بفارغ الصبر

  2. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ان شاء الله

    اكتب عربى غير اللمت داون لالالالالالالالالا تدخل مهما حصل واقرا الموضوع بشكل واضح

    الان الان الداو و السعودى متجهين الى القاع القديم

    والله وياك

    غدا

  3. مساء الخير

    اعتذر عن عدم المشاركة مساء الامس او عدم الرد على بعض اسئلة الاخوه

    الحقيقه من مبارح الى اليوم عندي مشكلة عقدتني وعقدت خدمة العملاء في اتصالات

    مش قادر ادخل على المنتدى بسبب البروكسي

    مع اطيب تحياتي للجميع

    جرب ادخل على Tools ومن ثم Internet Opetions وعقب Connections وعقب LAN Settings وعقب حط اشارة صح على Automatically Detect وأمسح بروكسي الامارات بتشوفه يشتغل رهوان هههههههه

  4. تاريخ 8/7 مشاركة 572

    الي الاخوة الموجيين :- هاتوا لنا المطافي يا حضرات
    السوق انهي موجة Ld علي فريم الساعة (لتصبح 1 من C)ويبدو ان رحلة الصعود الحالية ستكون قصيرة للغاية لتكون الموجة 2 من C
    يظهر السوق هيورينا البرد في عز الصيف (الطين جاي يا رجالة )

    ونضع الشارت بعد قليل

    مشاركة 575
    لو شفتوا 1779 يبقي كرامة وبوسوا ايديكم وش وظهر

    يا رب اكون غلطان يا سيادنا

    عندي كم سهم دخلت عليهم مضاربة (هبل وعبط بعيد عنكم )

    الاقيش حد يشيلهم مني بكرة وله الحلاوة

    طبعا محدش فاهم حاجة

    احسن برده

    الترندان :- اكس بي وبريكر حد فيكما يقل لي انني مخطئ الله يبارك فيكما

    ابو خليفة الحقني يا خال

    النور هيقطع في الكفر وهنمشي ندور علي عيالنا (اسهمنا) في الضلمة

    اكونش باحلم

    مشاركة 578

    طيب نكمل الفزورة :-

    نعد علي صوابعنا كده قد 300 نقطة من عند 1779 (ده لو وصلنا لها )قولوا يا رب

    يبقي كام 1479 بس خلاص ويا رب تفشل واطلع غلطان

    بس تفشل ايه ده انا حاسبها كده فاشلة

    مشاركة 581

    ده مش هيصده بس
    ده هيصده ويصد اهله وعيلته كلها يا عم نافناف
    انت عارف يعني ايه

    leading diagonal as wave one in C correction

    يعني ال C هتبقي موجة دافعة خماسية بس حاجة ايه

    اخر حلاوة

    مش باقولك الكهرباء هتقطع في الكفر كله

    مشاركة 601

    and i will answer you a direct answer
    there is no specific point could be defined right now
    coz in any correction you have multiple levels for supports
    and you check the market reaction at these diferent levels
    before you decide to put your money into the market
    so it is better when you see reversal signs on weekly charts
    specially on stochastic
    and macd histogram
    plus price action which means small candles constituting a flat base for at least two to three weeks
    that is where you shoiuld pump your money into the market
    and best shares i,d recommend are
    artc , dfm and aldar

    مشاركة 602

    يا هيئة ارحمونا بقه من التلاعب اللي ما له داعي هذا
    الي متي يبقي التلاعب بالمؤشر ولا يوجد اي استجابة
    حد يرد علينا يا جماعة الخير
    قولوا لنا نحلل المؤشر واللا لا دخل لنا به

    يعني السوق كله هابط ولا يوجد سوي هذا السهم الوحيد المرتفع دبي التجاري
    3.5% وكل ده عشان خاطر المؤشر ما يطيح زيادة
    طيب ممكن نعرف لماذا هذا السهم هو الوحيد المرتفع فقط !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    علامات استفهام كثيرة جدا
    يا خلق ارفعوا ايديكم عن المؤشر رحمة بالمظهر العام للسوق يا حضرات

    والله معاك حق يا عم رينمان

    هكذا تضيع الجهود الفنية سداح مداح

    عمنا ترند اكس بي :- عج المؤشر في الثلاجة وسيبك منه

    خللي المرصد حق اعمار كفاية

    م 603

    ابسط يا عم ناف ناف
    وقفنا خسارة بالسيكل اول السوق وخسرنا فلس
    ومبروك علي اللي شال
    ولا تزال الدببة مسيطرة لاقصي درجات السيطرة ولا يوجد ثور واحد حتي قادر يوقفهم
    ثور ايه ده مفيش حتي عنزة في السوق

    لا وكل ده بسبب الحاكم بامر اسواق العالم
    السيد داو جونز افندي كسر امس النك لاين لنموذج الراس والكتفين يعني طايح طايح
    حتي لو راح اليوم يجرب نقطة الكسر

    ياللا خلونا نتفرج نشوف اخرتها فين

    م609

    يا عمنا ترند :-
    العيال كلتها في الكفر بتبوس ايديك وبتقول لك
    اعمل معروف يابا الحاج هات لنا ماكنة ديزل اهي تولع النور لجل ما يصلوا العشاء في الجامع
    ويسخنوا شوية اكل للعشا
    اللا ابا العمده اعمار حالف لا يقطع الكهربا لاخر الشهر وبيقول للعيال
    ولا واحد يطلع من داره لحد ما يخلص التحالف مع عمد الكفور اللي جارنا
    ال ايه بيقولوا العمد ماحداهاش فلوس تصرف علي العيال هناك
    قام العمده بتاعنا اكمنه راجل كبير في مقامه قال ما تخافوش ياولاد احنا هنلم الكفور كلها ونعمل كفر واحد واكون انا العمده
    حاكم هو غني قوي وعنده مشاريع كثير وعمده فنجري ولا بيهمه حاجه ما هو ما بيصرفش من جيبه
    ده من جيب عرق عيال الكفر وزراعتهم (هم يزرعوا ويدوا الفلوس للعمده بخطرهم وهم مبسوطين )
    ويجعله عامر يا سي الحاج

    يابا الحاج المؤشر اطرح منه ال 3.5% كمان بتوع بنك دبي هتلاقيه الحين كاسر ال 1700 ومدلدل رجله
    بغسلها علي شط الترعه

    باقول لك عج المؤشر في الدرم وحلل لنا اعمار الهي ماتشوفش غم ابدا

    كان ما سبق بعض مشاركتي في المرصد الجزء الثاني

    فهل لا زلت يا عم الكل ترند اكس بي ان السوق لديه فرصة ارتداد

    صبح صبح يا عم الحاج

    واللي يعيش ياما يشوف

    اهي الكهربا قطعت في الكفر خلاص

    كله يقفل الدكان ويروح يشد الغطاء وينام

    لحد ما نشوف اخرتها يا سيادنا

    وعجبي


    عمو كوازيمودو

    أنا خلاص …

    هجرتك يمكن أنسي هواك … وودع ألبك الآسي

    وألت أقدر في يوم أسلاك … وفضي من الهوى كاسي

    لأيــت روحي في عز جفاك .. بفكر فيك وأنا ناسي

  5. مرحبا بعودتك محللنا ترند اكس بي

    انا نفس مشكلتك بالضبط ،، ما اقدرت ادخل المنتدى من يومين بسبب البروكسي

    شي غريب

    و بإنتظار تحليلك لجلسة اليوم و توقعاتك لجلسة الغد

Comments are closed.