بعيدا عن التطبيل او الترجيف نقول وبالله التوفيق
الاخوة الاعزاء هواة المقامرة في اسواقنا الحرة وهواة اقتناء الاسهم وتبييتها لاكثر من يوم
اوجه كلامي وليس للمضاربين النشامي الذين لا يبيتون اسهما بل يسيلون يوما بيوم
لا شراء قبل الثلاثاء لاسباب عديدة نذكر منها ما يلي :-
1- الانتظار حتي تظهر اخبار مجلس ادارة اعمار وهل سيوصي بتوزيع 20 سحتوت قصدي فلس من عدمه ونحن لا نملك سوي الانتظار بالرغم من انه قد يكون الخرب متسرب كالعادة وسيظهر ذلك في تداولات الغد ويوم الاثنين فان ظهر الرش بقوة فاعلموا ان الخبر معلوم مسبقا وان بدا علي السوق الهدوء والكآبة فاعلموا ان الكل منتظر وعليه فان الغلابة الغير مضطلعين يبقي ينتظروا افضل حتي الثلاثاء لحين اتضاح الرؤية وعلي راي المثل ربح يفوت ولا حد يموت
2- المؤشرات الفنية الكلاسيكية بعضها في حالة تشبع شراء والاخر في الطريق للتشبع وبالتالي فالحرص واجب علي الاقل حتي تفرغ المؤشرات حالة التشبع
3- قائد السوق الجديد وهو اربتك افندي حقق حتي الان موجة صاعدة قوية ما شاء الله وهو في مرحلة خطورة ومعرض لجني ارباح قوي في اي لحظة حتي وان ارتفع قليلا غدا ايضا فاري منطقة 1.42 في غاية القوة وقد يرتد من 1.39 هذا في حالة الافتتاح الايجابي
4- الموجة الصاعده الاخيرة سواء كانت تصحيحية او بداية موجات دافعة للسوق فهي اقتربت من نهايتها او انتهت تقريبا علي بعض الاسهم ولذلك ينصح بالتريث والدخول في موجة التصحيح التي هي علي الابواب الان
اما مضاربي اليومية قوم بو فلس وفلسين والسلام عليكم فطبعا ما يحتاجون توصيات
وطبعا حتي وان صعد السوق للغد فكما ذكرت ربح يفوت ولا خسارة من راس المال
وين بيروح يعني مهما صعد فسوف يصحح وهناك يكون الدخول منخفض المخاطرة
فلا تعطوا فرصة للمضاربين العظام ان يصرفوا عليكم ايها الساده الكرام دعوهم وراقبوا
فقط
هذا والله تعالي اعلي واعلم
واحلى طبق فلافل مع مشكل مقالي للغالي وصلحوه وبالهنا والشفا وربنا يجعلوا عامر
ابو الوليد :- نقول مبروك الخلاص من السهم الطيب
شكله كده سمع كلامي امبارح وطلع ابن حلال
بس منتظرين سندوتش فلافل نظرا لحالة الركود الاقتصادي بلاها ربيان واستكاوزا
اسمحلي اجاوب يا رجل المطر الرايق وهل بقي لديك شك بما في نفس يعقوب
من قواعد دخول اسواق المال انت في بيئة شديدة العدائية والكل يخطط ليربح ولو من خسارتك ولن يلتفت اليك لانك دخلت سوق مالي وليس جمعية تعاونية
بوهزاع زي ما ه حبيبي انا عارف انو حبيبك برده يا بروف وما اعتقد بيعترض علي ذلك
انا النهارده يا رجالة هاقوم انط من البلكونه من فرحتي يعني في يوم واحد براكودا ينورني والبروفيسور راينمان لا ومش كده بس
كمان الزعيم العيناوي استاذنا الكبير ملك التوصيات
بروكر محترف
يا اخوانا كده كثير علي قوي انا في حلم واللا في علم يا سيادنا
علي العموم كده انا هبروز الموضوع ده وهاسميه معلقة كوازيمودو
وبعدين ما انت الزعيم غير العنوان وخليه لا شراء قبل ……………….. وسيبها مفتوحة يمكن يخلوه الخميس
شوف يا زعيم شكلها كده الكبار لسه ما خلصوش تصريف قاموا قالوا بلاها اجتماع دلوقتي الصبر طيب
هي الدنيا هتطير واللا المست…. مرين قصدي المستثمرين هيخلصوا واللا هيموتوا يعني اهم قاعدين هو يعني وراهم حاجة
ويجعلوا عامر
dear rouge trader :- your mail box is not receiving any masseges
سوق ملخبط ومتنيل كده كله على بعضه يا نهار اسود يا عم الحاج تلات تشهر وحنمسك ايدينا اللي بتاكلنا دي عن الخناق قصدي المضاربة ازاي لا قول كلام غير ده يا عم الحاج وربنا يجعله عامر